Content marketing to element kampanii marketingowej w sieci, oparty na tworzeniu, publikowaniu i dystrybuowaniu wartościowych treści, które przyciągają uwagę oraz angażują dedykowaną grupę odbiorców. Jej celem jest budowanie trwałych relacji z klientami i zwiększanie świadomości marki.
Główne zamierzenia działań content marketingowych
W odróżnieniu od tradycyjnych metod marketingowych, działania content marketingowe nie opierają się na bezpośredniej promocji produktu czy usługi. Ich celem jest dostarczanie odbiorcom wartościowych treści, które są informacyjne, użyteczne, pouczające, inspirujące i zachęcające do działania. Z ich pomocą content marketing umożliwia budowanie trwałych relacji z klientami, co w rezultacie może przyczynić się do wzrostu świadomości i lojalności wobec danej marki. Podstawowe działania w content marketingu prowadzą do tworzenia zaangażowanej społeczności, która w pierwszej kolejności wybiera dany sklep lub firmę. Żeby tak było, należy dobrze rozumieć potrzeby, zainteresowania i problemy docelowej grupy odbiorców, by móc dostarczać im treści, które są dla nich istotne oraz przydatne. Poprzez regularne publikowanie wysokiej jakości tekstów, firmy budują swoją pozycję jako ekspertów w danej dziedzinie, zyskując przywiązanie się klienta do ich marki. W całym tym procesie istotnym elementem jest również optymalizacja treści pod kątem SEO, czyli ich dopasowywanie do ustawień wyszukiwarek internetowych, co z kolei prowadzi do poprawy widoczności firmy w internecie. W przerwie od zajęć marketingowych, specjaliści SEO mogą zajrzeć do wyników rozgrywek piłkarskich wykorzystując Meczyki kod promocyjny od Superbet.
Formy content marketingu i zakres działania
W skład content marketingu wchodzą różnorodne formy treści, takie jak: artykuły na blogi, opisy kategorii, produktów, e-booki, webinary, poradniki, podcasty, infografiki, filmy czy materiały wideo na platformach społecznościowych. Wszystkie wymienione rodzaje kanałów dystrybucji treści muszą być dostosowane do potrzeb i preferencji odbiorców. Istotą takiej strategii promocyjnej jest zainteresowanie klientów i zmotywowanie ich do działania, co przekłada się na ilość wejść na dane strony. Dotarcie do jak największej liczby potencjalnych odbiorców umożliwia użycie w nich odpowiednich fraz kluczowych, dobrze postrzeganych przez wyszukiwarki. Content marketing, przygotowywany jest przez wysokiej klasy specjalistów, copywriterów, redaktorów i fachowców od SEO, którzy w swojej pracy posługują się profesjonalnymi narzędziami, ułatwiającymi tworzenie wartościowych treści. Budowanie content marketingu zaczyna się od określenia grupy docelowej, a następnie zdefiniowania jej potrzeb. Do tego celu najczęściej wykorzystuje się różnego rodzaju ankiety i sondaże, które są publikowane na stronach. Zgromadzone dzięki temu informacje są pomocne przy późniejszym opracowywaniu promocji czy rabatów. Podczas tych działań stale monitorowane są publikowane treści i reakcja na nie odbiorców. Dzięki tym statystykom można na bieżąco dopasowywać ofertę do ich wymagań. Szczegółowy proces powstawania content marketingu ujęty jest zawsze w stworzonym wcześniej content planie, opartym na rzeczowych ustaleniach z klientem.
Działania podjęte w ramach content marketingu mają przede wszystkim budować pozytywny wizerunek danej marki i zwiększać jej widoczność w przestrzeni internetowej. Dzięki temu firma może generować potencjalne zyski z pomocą zwiększającej się konwersji i wysokiej pozycji w wyszukiwarkach.